KURSPLAN
3D III Look Development, 9 högskolepoäng
3D III Look Development, 9 credits
Kurskod: | T33K14 |
Fastställd av: | VD 2014-02-27 |
Reviderad av: | Utbildningschef 2015-06-15 |
Gäller fr.o.m.: | 2015-08-01 |
Version: | 2 |
Diarienummer: | JTH 2016/02493 |
Utbildningsnivå: | Grundnivå |
Utbildningsområde: | Tekniska området (95%) och samhällsvetenskapliga området (5%)
|
Ämnesgrupp: | TE9
|
Fördjupning: | G1F
|
Lärandemål
Efter genomgången kurs skall studenten
Kunskap och förståelse
- visa kunskap om både digital och analog ljussättning
- visa kunskap om materiallära, avancerade shading nätverk och dess shading-noder
- visa grundläggande förståelse för element i rendering samt renderingsanalys
Färdighet och förmåga
- visa förmåga att utifrån referensbild skapa en realistisk ljussättning för en modell
- visa förmåga att identifiera materialegenskaper och extrahera element och att återskapa dessa digitalt.
- visa förmåga att optimera renderingstiden
- visa färdighet att självständigt kombinera renderade element i compositing-mjukvara
Innehåll
Kursen utgör en artistisk gren inom 3D. Denna artistiska inriktning innefattar metoder, analyser och lösningsorienterade uppgifter.
Kursen innehåller följande moment:
- Modellering/skulptering
- Ljussättning
- Texturering
- Avancerade shading nätverk
- Slapcomps
Undervisningsformer
Föreläsning
Workshops
Handledning
Undervisningen bedrivs på engelska.
Förkunskapskrav
Grundläggande behörighet samt genomgången kurs i Postproduktion, flöden och processer I, 6 hp (eller motsvarande kunskaper).
Examination och betyg
Kursen bedöms med betygen 5, 4, 3 eller Underkänd.
Poängregistrering av examinationen för kursen sker enligt följande system:
Examinationsmoment | Omfattning | Betyg |
---|
Examination | 9 hp | 5/4/3/U |
Kurslitteratur
Litteratur
The literature is preliminary until one month before the course starts.
Compendium handed out by the teacher and digital resources.