KURSPLAN
3D animation, 9 högskolepoäng
3D Animation, 9 credits
Kurskod: | T3AK17 |
Fastställd av: | VD 2017-02-01 |
Gäller fr.o.m.: | 2017-08-01 |
Version: | 1 |
Diarienummer: | JTH 2017/1702-313 |
Utbildningsnivå: | Grundnivå |
Utbildningsområde: | Tekniska området (95%) och samhällsvetenskapliga området (5%)
|
Ämnesgrupp: | TE9
|
Fördjupning: | G1F
|
Lärandemål
Efter genomgången kurs skall studenten
Kunskap och förståelse
- visa kunskap om grundläggande funktioner och dess användningsområde för en produktionsduglig rigg
- visa kunskap om arbetsprocessen och struktur vid konstruktion av riggar.
- visa kunskap om grundläggande begrepp inom 3D animation.
Färdighet och förmåga
- visa färdighet att tillämpa grundläggande kunskaper i modellering för animation, anatomi och riggningstekniker.
- visa förmåga att urskilja, välja och tillämpa animationsmönster från referens.
Innehåll
Kursen behandlar grundläggande riggning och animation för produktion av CGI projekt. Fokus är arbetsprocess, struktur och känsla.
Kursen innehåller följande moment:
- Animationsprocessen
- Animationsprinciper
- Anpassade verktyg och tekniker för animation.
- Grundläggande riggning
Undervisningsformer
Föreläsning
Workshops
Handledning
Undervisningen bedrivs på engelska.
Förkunskapskrav
Grundläggande behörighet samt genomgången kurs i 3D I, 9 hp (eller motsvarande kunskaper).
Examination och betyg
Kursen bedöms med betygen 5, 4, 3 eller Underkänd.
Poängregistrering av examinationen för kursen sker enligt följande system:
Examinationsmoment | Omfattning | Betyg |
---|
Examination | 9 hp | 5/4/3/U |
Kurslitteratur
Litteratur
Kurslitteraturen är preliminär fram till en månad före kursstart.