YH-KURSPLAN
Avancerad objektorienterad programmering och design 2, 10 yrkeshögskolepoäng
Object-Oriented Programming and Design 2, 10 HVE credit points
Kursplan för studenter vår 2017
Kurskod: YTAO26
Fastställd av: Ledningsgruppen (Yh) 2015-08-17
Gäller fr.o.m.: 2016-01-01
Version: 1
Diarienummer:JTH 2015/3572-313

Syfte

Kursen bygger vidare på Avancerad objektorienterad programmering och design 1. Kursen syftar till att ge fördjupade kunskaper i objektorienterad programmering. I kursen genomför de studerande programmeringsprojekt där de utvecklar en komplex webbapplikation.

Läranderesultat

Efter genomförd kurs ska den studerande:
- visa förståelse för programmering med Akka eller motsvarande
- visa förmåga att analysera och strukturera kod

Innehåll

- Actor model
- Akka .Net eller motsvarande
- Projekt i C#

Undervisningsformer

Undervisning sker i form av föreläsningar, seminarier och projekt.

Denna kurs kan komma att bedrivas delvis på engelska. Undervisning på engelska sker i första hand genom användandet av engelskspråkig litteratur i undervisningen, detta då majoriteten av den facklitteratur som finns inom IT-området endast publiceras i engelsk utgåva.

Förkunskapskrav

Grundläggande behörighet samt Svenska 1, Engelska 5, Matematik 2a eller 2b eller 2c, Programmering 1 med lägst betyget E. Eller: Svenska A, Engelska A, Matematik B, Programmering A med lägst betyget G (eller motsvarande kunskaper).

Examination och betyg

Kursen bedöms med betygen Icke godkänt, Godkänt eller Väl godkänt (Yh).

Poängregistrering av examinationen för kursen sker enligt följande system:
ExaminationsmomentOmfattningBetyg
Projekt10 yhpIG/G/VG

Betygskriterier

- För betyget Godkänd ska den studerande uppfylla kraven i enlighet med kursens läranderesultat.
- För betyget Väl Godkänd ska den studerande utöver kraven för godkänd självständigt kunna analysera mindre utredningar/projekt, föreslå och motivera sina ställningstaganden i de olika processerna.

Kurslitteratur

Kurslitteratur meddelas före kursstart.